مقالات پروتارگت

تاریخچه شرکت سازنده تفنگ بادی FX

تاریخچه شرکت سازنده تفنگ بادی FX

شرکت سوئدی اف ایکس یکی از کم سابقه‌ترین شرکت های تولیدکننده‌ی تفنگ بادی می‌باشد که به لطف کیفیت ساخت بالا و دقت کم نظیرش جای خود را در میان بزرگان این حوزه باز کرد.

شرکت اف ایکس ایرگان تولیدکننده‌ای سوئدی است که در شهر ماریستاد محصولات خود را تولید و راهی بازار می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ توسط فردریک اکسلسون تاسیس شد و رفته رفته نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

شرکت اف ایکس به خاطر نوآوری خود به نام لوله های اسموث توییست در صنعت تفنگ سازی مشهور است. اف ایکس در سال های اخیر توانست اسموث توییست ایکس را معرفی کند که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی کالیبر سلاح خود را تغییر دهد.

همچنین شرکت اف ایکس به خاطر نوآوری های خود در زمینه تفنگ های بادی بسیار مشهور است. از این نوآوری های اف ایکس می‌توان به مخزن هوای متغیر، تنظیم کننده‌ی قدرت و تفنگ های بادی با قابلیت شلیک تیرِ کمان اشاره کرد. می‌توان به جرات گفت شرکت اف ایکس اولین شرکت تولیدکننده‌ی تفنگ های ماژولار است.

فردریک اکسلسون از مشتاقان تفنگ بادی بود که از سنین کودکی شروع به تیراندازی کرد. در اواخر سال ۱۹۸۹، فردریک ساختن وسایل برای تفنگ بادی را آغاز کرد و تفنگی فنری در کالیبر ۵.۵ طراحی و تولید کرد. پس از این اکسلسون پیستون مخصوص خود را ساخت ولی از لگد سلاح ناراضی بود هرچند که این تفنگ بسیار خوب عمل می‌کرد. بعد از این بود که او مشغول به آزمایش و تولید انواع مختلف تفنگ بادی کرد؛ برای مثال او یک تفنگ سی‌ا۲ ۹میلیمتر ساخت. بعد از بررسی پمپ های پی‌سی‌پی، اکسلسون تصمیم به توسعه و کار برروی این سری از تفنگ های بادی گرفت.

در سال ۱۹۹۴، اکسلسون با طراحی انحصاری خود برای تفنگ بادی وارد بازار شد. در آن زمان مشکل اصلی نبود امکانات برای شارژ کپسول های تفنگ بادی بود و این دست فعالیت ها در سوئد بسیار سخت و ناممکن به نظر می‌رسید. اکسلسون تلمبه‌ای سه زمانه معرفی کرد که بتوان این مشکل را تا حدی برای شارژ تفنگ های پی‌سی‌پی رفع کند. در سال ۱۹۹۵ او این ایده را به یک کارخانه‌ی محلی داد و تولید تلمبه های دستی شروع شد. او بعدها این ایده و تفنگ بادی بدون پمپ خود را به شرکت وبلی فروخت. در همین حوالی بود که اکسلسون تفنگ تیمبرولف را تولید کرد.

همکاری اکسلسون و شرکت مذکور در ماه میِ ۱۹۹۹ به پایان رسید، زمانی که او به ثبت مجدد پتنت های خود پرداخت و آماده‌ی ساخت برند اف ایکس ایرگان شد. بعد از این، وبلی قبول کرد که قراردادی منعقد کند تا تمامی محصولات جدید اف ایکس باید با قنداق های اکسسور که زیرمجموعه‌ی شرکت وبلی بود تولید شوند. اکسلسون در سال ۲۰۰۰ مدل اف‌ایکس۲۰۰۰ را معرفی کرد. در همین سال بود که او با طرح های جدیدی درباره‌ی تلمبه و کمپرسور برقی بازار را احاطه کرد و مدل سیکلون را در سال ۲۰۰۱ معرفی کرد.

در سال ۲۰۰۱، اکسلسون وارد بازار آمریکا شد که جمعیت قابل توجهی از مشتریان در آن قرار داشتند. او با ایرگانز آو آریزونا ارتباط برقرار کرد و مدیر ای‌ا‌ای قبول کرد که دو نمونه از اف ایکس ۲۰۰۰ و اکسکالیبر را داشته باشد و بسیار تحت تاثیر دقت و وزن پایین آنها قرار گرفت. اکسلسون از تولیدکننده‌ی ایتالیایی قنداق‌های خود ناراضی بود، پس شرکت اف ایکس شروع به ساخت ماشین آلات خود برای تولید قنداق های سنتتیک کرد.

ظهور شرکت اف ایکس در بازار آمریکای شمالی یک موفقیت بی چون و جرا بود و در سال ۲۰۰۹ اکسلسون تصمیم گرفت تمرکز خود را به دلیل تبلیغات آزادانه و مشتریانی که به خلاقیت علاقه‌ی بیشتری داشتند؛ برروی بازار آمریکای شمالی بگذارد.

در سال ۲۰۱۲، اکسلسون با اف ایکس باس در مسابقات سالانه‌ی بنچ رست که اسپانسر آن ایرگانز آو آریزونا بود ود در گرین ولی آریزونا برگزار می‌شد شرکت کرد و توانست مقام نخست را کسب کند، در میان ۱۰ نفر برتر این مسابقه ۴ نفر از تفنگ های اف ایکس استفاده می‌کردند. از آن روز به بعد محبوبیت تفنگ های بادی اف ایکس درمیان تیراندازان رفته رفته افزایش یافت و سلاح های این شرکت پای ثابت مسابقات تیراندازی شدند.

تفنگ های بادی اف ایکس در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند تا جوابگوی هر نوع سلیقه و نیازی باشند. از محبوب‌ترین مدل های این برند می‌توان به اف ایکس ایمپکت، رویال ۵۰۰ و کرون اشاره کرد که هرکدام از این سلاح‌ها جز بادقت‌ترین و با کیفیت‌ترین سلاح های موجود در بازار جهانی می‌باشند.

هرچند شرکت اف ایکس سابقه‌ای طولانی مثل دایانا و وایرخ در زمینه‌ی تفنگ های بادی ندارد ولی کیفیت ساخت چشمگیر و دقت کم نظیر تولیدات این شرکت را کمتر می‌توان در تفنگ های بادی پیدا کرد و به لطف همین موارد، شرکت اف ایکس بسیار سریع جایگاه خود را در میان تیراندازان و علاقه‌مندان به تیراندازی مستحکم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *