مقالات پروتارگت

تاریخچه شرکت دیانا

شرکت دایانا یکی از معروف‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان تفنگ بادی می‌باشد که در شهر رس؟؟ آلمان واقع شده است. اسم شرکت دایانا از الهه‌ی افسانه‌ای شکار، دایانا گرفته شده است و بهترین نماد برای نشان دادن کیفیت محصولات و تفنگ های بادی این شرکت می‌باشد.

شرکت دایانا به دست یاکوب مایر و جوزف گراملسپاچر تاسیس شد که درابتدا تمرکز خود را بر روی تولید محصولات فلزی مربوط به خانه گذاشته بودند. ۲ سال بعد آن‌ها اولین سلاح خود را تولید کردند، یک تپانچه که بر پایه‌ی مدلی از سال ۱۸۷۲ ساخته شد. اولین تفنگ بادی با طراحی کمرشکن در سال ۱۸۹۵ تولید شد. تولیدات اولیه‌ی این شرکت با برند ام جی آر که سرواژه‌ی کلمات …. است راهی بازار می‌شد. در سال ۱۹۰۱ گراملسپاچر به دلایلی نامعلوم از شرکت جدا شد، این در حالی بود که مایر اولین حق انحصاری تولیدات خود را به دست آورد.

جریان یکنواخت پیشرفت طراحی های دایانا در دهه‌ی اول قرن بیستم در نسخه‌ی کلاسیک ۲۷ به اوج خود رسید. این مدل موفق در چندین نسخه‌ی مختلف از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۸۷ تولید شد. محبوبیت تیراندازی آسان با این سلاح موجب شد تفنگ های بادی دایانا به سرعت در میان نوجوانان جا بیفتد و تحت برند اورکا تفنگ های اسباب بازی برای کودکان تولید شد.

جنگ جهانی دوم جلوی موفقیت های اولیه دایانا را به دلیل تحریم های تحمیل شده به دولت نازی  گرفت. در سال ۱۹۴۰ تولیدات صنعتی متوقف شد و شرکت دایانا مجبور به تولید قطعاتی برای موزر شد که در نهایت منجر به بمباران متفقین شد. بعد از سقوط آلمان در ۱۹۴۵، تولید سلاح غیرقانونی اعلام شد. این شرایط باعث لغو حق تولید دایانا شد و قطعات، لوله و قنداق های تولید شده به شرکت انگلیسی میل.. فروخته شد که به اسکاتلند انتقال یافتند.

شرکت دایانا به طور رسمی از سال ۱۹۵۰ و در طول بازسازی آلمان مجددا شروع به تولید تفنگ بادی کرد. به دلیل زیان نام تجاری شرکت دایانا، تولیدات آن‌ها با نام های مختلفی مانند اوریجینال در آلمان، دایانا اوریجینال در انگلستان، بیمن و وینچستر در آمریکا به فروش رسید. در سال ۱۹۶۳ شرکت دایانا از مدل خلاقانه‌ی خود با نام ۶۰ رونمایی کرد.

در سال ۱۹۸۴ و بعد از تقریبا ۴۰ سال، شرکت بالاخره نام تجاری خود را به دست آورد. در سال ۱۹۸۸ در مسابقات المپیک تابستانی، مدال نقره‌ای توسط سیلویا اسپربر در رشته‌ی ۱۰متر بانوان با تفنگ بادی دایانا کسب شد.

در سال ۱۹۹۰ شرکت دایانا سالگرد ۱۰۰ سالکی خود را جشن گرفت. برای حدود ۱۲۵ سال، آرم دایانا به عنوان نماد کیفیت، ماندگاری و خلاقیت در تفنگ های بادی شناخته می‌شود. محصولات دایانا داری طیف وسیعی می‌باشند که می‌توانند پاسخگوی تمامی نیازها و سلیقه‌ها باشد و کمتر شرکتی یافت می‌شود که با این قدمت و تاریخچه به تولید تفنگ بادی بپردازد و محصولات آن به طور جهانی به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *