تفنگ بادی, مقالات پروتارگت

همه چیز درباره تفنگ PCP

همه چیز درباره تفنگ PCP

تفنگ PCP یا PreCharged Pneumatic یکی از زیر مجموعه های تفنگ بادی است که از سیستم خاص خود برای مسلح شدن و تیراندازی استفاده می کند. بیراه نیست اگر بگوییم تفنگ PCP (تفنگ بادی پی سی پی) به روزترین نوع تفنگ های بادی است و امروزه بسیار مورد استقبال دوست داران تیراندازی قرار گرفته است.

تفنگ PCP چیست؟

تفنگ پی سی پی یکی از زیر مجموعه های تفنگ بادی مانند تفنگ بادی فنری و تفنگ بادی نیتروپیستون است. این دسته از تفنگ ها دارای یک مخزن فلزی یا کامپوزیت کربنی هستند که معمولا ۲۰۰ بار هوای فشرده را در خود ذخیره می کنند.

مخزن این تفنگ ها با هوای فشرده پر می شوند و با توجه به حجم و گنجایش آن ها تعداد شات مشخصی را به تیرانداز ارائه می دهند. به عنوان مثال مخزن ۵۰۰ سی سی تفنگ PCP کرال پانچر سوپر جامبو چیزی در حدود ۱۵۰ شات به تیراندازان حرفه ای ارائه می کند.

مخزن تفنگ PCP

قدرت تفنگ بادی پی سی پی

تفنگ های PCP به طور معمول قدرت بسیار بیشتری از تفنگ بادی فنری دارند. این دسته از تفنگ های بادی با استفاده از فشار هوای فشرده شده در مخزن خود، ساچمه را به سمت اهداف پرتاب می کنند.

تفنگ PCP در کالیبرهای مختلف از کالیبر ۴.۵ تا کالیبر ۷.۶۲ تولید می شوند و هر کدام دارای قدرت های متفاوتی هستند اما در ایران به دلیل قوانین موجود، تنها کالیبر ۴.۵ و کالیبر ۵.۵ موجود است و نهایت قدرت این تفنگ های بادی ۴۰ ژول می باشد.

مکانیزم عملکردی تفنگ بادی PCP

در این تفنگ ها ابتدا باید خشاب را در جای خود قرار دهید، پس از آن گلنگدن را بکشید تا ساچمه درون مخزن خود قرار گیرد. در این هنگام تفنگ آماده شلیک است. پس از آن باید تفنگ را از روی ضامن خارج و هدف گیری کنید و ماشه را بچکانید. پس از چکاندن ماشه توسط شما، هوای فشرده درون مخزن تفنگ PCP به سرعت خارج شده و با قدرتی بالا ساچمه را به بیرون از لوله هدایت می کند.

پس از هر بار شلیک میزان هوای فشرده درون مخزن کاهش می یابد. در برخی از تفنگ های پی سی پی با هر بار شلیک، قدرت تفنگ بادی کاهش می یابد البته اگر تفنگ PCP شما دارای رگلاتور باشد، تمام شلیک های شما تا خالی شدن مخزن با یک توان انجام می شود.

تیراندازی با تفنگ pcp

تجهیزات مورد نیاز تفنگ PCP

یکی از تجهیزاتی که مورد نیاز تفنگ PCP، دوربین تفنگ بادی است. با توجه به اینکه تفنگ های پی سی پی از قدرت بالایی برخوردار هستند و برد مفید این تفنگ ها در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ متر است، برای استفاده از آن ها باید حتما دوربین بر روی تفنگ خود سوار کنید.

همچنین اکثر تفنگ های بادی پی سی پی فاقد شکاف درجه و مگسک هستند و همین امر اهمیت استفاده از دوربین را افزایش می دهد.

یکی دیگر از اصلی ترین لوازم جانبی تفنگ PCP، کپسول شارژ است. این کپسول‌ها برای شارژ تفنگ بادی PCP مورد نیاز هستند. جنس بدنه این کپسول ها فلزی و کامپوزیت می باشد که بدنه کامپوزیتی پیشنهاد می شود.

و شاید مهمترین لوزام جانبی تفنگ بادی پی سی پی چیزی نیست جز ساچمه، بدون ساچمه متاسب و با دقت شما نمی توانید تیراندازی خوبی با تفنگ PCP داشته باشید و نهایت لذت را از آن ببرید. به همین دلیل پیشنهاد می شود ساچمه مناسبی برای تفنگ پی سی پی خود خریداری کنید.

دوربین تفنگ PCP

تفنگ بادی فنری بخرم یا تفنگ بادی PCP؟

یکی ازس والات همیشگی این است که تفنگ فنری بخریم یا تفنگ پی سی پی؟ جواب بسیار ساده است، اگر قدرت و دقت بالاتر با شلیک های بدون لگد می خواهید، تفنگ PCP بهترین گزینه است. اما باید در نظر داشته باشید که تفنگ بادی پی سی پی لوازم جانبی زیادی می خواهد و بدون این موارد نمی توانید با آن تیراندازی کنید.

اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و صرفا می خواهید هدف زنی های نزدیک و بدون دردسری داشته باشید، پیشنهاد می شود تفنگ بادی فنری خریداری کنید.

فروشگاه تفنگ بادی پروتارگت با ۲۰ سال تجربه در این حوزه، آماده ارائه خدمت به صورت‌ آنلاین و حضوری به شما دوست داران تیراندازی و شکار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *