دوربین تفنگ بادی, مقالات پروتارگت

دوربین تفنگ بادی

دوربین تفنگ بادی

دوربین تفنگ بادی یکی از اصلی ترین تجهیزات جانبی تفنگ بادی است که وقتی همراه تفنگ بادی از آن استفاده کنید، تجربه لذت بخش تری برای شما به همراه دارد.

هنگام استفاده از تفنگ بادی، در برخی از تفنگ های بادی فنری می توان از شکاف درجه و مگسک استفاده کرد اما با توجه به اینکه دید انسان محدود است، نمی توان توقع تیراندازی در مسافت های طولانی با مگسک و شکاف درجه را داشت.

برای استفاده از تفنگ های بادی پر قدرت و پی سی پی، باید دوربین تفنگ بادی استفاده گردد تا بتوان از پتانسیل این تفنگ ها به خوبی بهره برد.

دوربین تفنگ بادی چیست؟

یکی از ضروری ترین لوازم جانبی در هنگام استفاده از تفنگ بادی، دوربین است. دوربین تفنگ مدل های بسیار متنوعی دارد که با زوم های مختلف و دامنه دید های بسیار وسیع، خریداران را در هنگام انتخاب سردرگم می کند.

انتخاب دوربین تفنگ بادی

دوست داران تیراندازی و شکارچیان برای استفاده بهینه از تفنگ بادی خود باید دوربین مناسب تفنگ را انتخاب کنند. همین امر باعث شده است که انتخاب دوربین تفنگ بادی امری پیچیده و تخصصی باشد.

در ابتدا باید دقت داشته باشید دوربین را برای چه نوع تفنگی می خواهید استفاده کنید. معمولا تفنگ های بادی فنری لگد و شوک زیادی در هنگام تیراندازی به بدنه و دوربین وارد می کنند. 

به همین دلیل باید از دوربین های آنتی شوک و رتیکل حک استفاده شود تا دوربین شما در طولانی مدت آسیب نبیند.

اگر از تفنگ بادی پی سی پی (pcp) استفاده می‌کنید که تقریبا لگد و شوک معادل صفر دارند، می توانید از دوربین های غیر آنتی شوک و رتیکل سیمی نیز استفاده کنید.

انواع رتیکل دوربین تفنگ

 رتیکل دوربین در واقع دو خط عمودی و افقی در وسط عدسی دوربین است که تیرانداز با آن می تواند هدف گیری دقیق تری داشته باشد.

دو نوع رتیکل متدوال در دوربین های تفنگ وجود دارد، رتیکل حک بر روی عدسی و رتیکل سیمی. رتیکل سیمی دو سیم عمودی و افقی در میدان دید دوربین است که در مقابل شوک و ضربه چندان مقاوم نیستند.

رتیکل حک، دو خط عمودی و افقی را بر روی عدسی دوربین حک کردند که همین امر باعث شده است که در طولانی مدت مقاومت بهتری نسبت به رتیکل سیمی از خود نشان دهند و برای تفنگ های با لگد بالا بسیار مناسب است.

زوم دوربین تفنگ بادی

دوربین ها زوم های متفاوتی دارند. برخی از آن ها دارای زوم ثابت هستند و برخی دیگر زوم متغیر دارند. دوربین های زوم ثابت، همیشه و به طور یکسان تصویر را با ضریب یک عدد ثابت نزدیک می‌کنند.

دوربین های زوم متغیر دامنه‌ی زوم دارند که از یک عدد تا یک عدد دیگر می توانند تصویر را نزدیک کنند.

دوربین تفنگ رتیکل حک

قطر لنز خروجی دوربین تفنگ

قطر لنز خروجی دوربین که معمولا آخرین عدد در اسم دوربین است، ارتباط مستقیمی با ورود نور به درون لنز دوربین دارد.

هرچه دهنه لنز خروجی بزرگتر باشد، میزان نور بیشتری وارد دوربین می شود و در نتیجه شفافیت و وضوح تصویر در دوربین بالا می رود. پس هنگام انتخاب دوربین تفنگ بادی این مورد را در نظر داشته باشید که عدد آخر هر چه بزرگتر باشد شما وضوح تصویر بهتری دارید.

دوربین تفنگ FFP یا SFP

این دو اصطلاح به مرکز کانونی دوربین اشاره دارند. اگر مرکز کانونی در جلوی دوربین باشد، FFP و اگر در انتهای دوربین باشد SFP نامیده می شود.

همانطور که گفته شد همه دوربین ها دارای رتیکل هستند، در دوربین های FFP هنگام زوم، رتیکل دوربین نیز بزرگنمایی می شود.

در دوربین های SFP، هنگام زوم رتیکل دوربین ثابت می ماند. در واقع تفاوت این دو دوربین در هنگام زوم و تغییر در رتیکل است که تعداد میل دات روی رتیکل کاهش می یابد یا ثابت می ماند.

جمع بندی

در این مقاله در خصوص دوربین تفنگ بادی توضیحاتی ارائه دادیم و راهنمایی کردیم که چگونه می توانید برای تفنگ خود دوربین انتخاب کنید. شما همچنین می توانید با مشاورین ما در پروتارگت همراه باشید تا هم دوربین و هم ساچمه برای تفنگ بادی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *